Počitnice.si

Zamuda / odpoved letalskega poleta

Žal so zamude leta in odpovedi leta postala realnost v letalskem prometu. V nadaljevanju vam posredujemo bistvene informacije, ki jih potrebujete za pravilno ravnanje v primeru spremembe, zamude ali odpovedi leta pri rezervacijah POCITNICE.SI

Potnik ima v primeru odpovedi letalskega poleta ali zamude letalskega poleta, ki je daljša od 3 ur, pravico po uredbi EU 261 do nadomestila (compensation).  Več o pravicah potnikov si lahko preberete v v slovenskem jeziku (klik do priloge) ali če gre za let prevoznika Ryan air na povezavi  angleškem jeziku (klik do priloge)

Kaj storite v primeru odpovedi ali spremembe letalskega poleta?

V primeru, da ste na letališču in pride do odpovedi leta, vas prosimo, da javite takšno odpoved na naš dežuren e-mail travel@pocitnice.si Iz tega e.maila boste prejeli nadaljna navodila. Če bo letalski prevoznik javil odpoved leta ali spremembo ure leta vas bomo obvestili an e-mail, ki ste nam ga posredovali ob rezervaciji. Zato vas prosimo, da redno preverjate e-maile.

Kako izveste, da je let odpovedan ali spremenjene pred odhodom ?

Običajno, če letalski prevoznik spremeni uro poleta ali ga odpove, nam to sporoči po e-mailu. Če gre za spremembo leta, ki je večja od 1 ure glede na osnovne ure poleta vas bomo o spremembi obvestili na vaš e-mail, ki ste nam ga posredovali ob prijavi. Če pride do spremembe odhodnega letališča vam bomo posredovali predlog nadomestnega termina ali leta . Če vam nadomestni let ne ustreza imate pravico odpovedati rezervacijo in se vam denar vrne v roku 7 dni. 

Letalski prevoznik ima pravico do spremembe ure poleta. Obveznost turistične agencije je, da potnika o tem obvesti. Cena paketa ostane ista. V primeru, da pride zardi spremenjenega prihod ali odhoda iz Destiancije do manjšega števila nočitev v hotelu kot je bil predviden ima stranka pravico znižanja cene za takšno izgubljeno nočitev. Znižanje se izračuna na način, da se od cene paketa odšteje cena letalskih vozovnic in prevoz od letališča do hotela in nazaj. Razlika se deli s številom previdenih nočitev in na ta način dobimo ceno za eno nočitev. 

 Primer: če je bil prihod v hotel previden npr. ob 22 uri, zaradi zamude leta pa je bil let realiziran naslednji dan ob 06. uri, je število nočitev isto in ni mogoče odobriti znižanja cene. Obenem ni mogoče računati bivanje v hotelu na ure, apak se računa na število nočitev.  

Kako in kje si na letališču uredite nadomestni letalski polet ?

Ko se let prične ali bi se moral pričeti Počitnice.si ne morejo več spreminjati leta ali urekati nadomestni let. To narei letalski prevoznik. 

Če ste na letališču in na letališču izveste za odpoved letalskega poleta, se takoj obrnite na predstavnika letalskega prevoznika, ki ima običajno okence na letališču, da vam zagotovi nov let. Pomemebno je, da se čim prej javite na okence letalskega prevoznika saj je število prostih mest na letalih vedno omejeno. Priporočamo vam, da še predno pridete do okenca letalskega prevoznika so ogledate na https://www.skyscanner.net/ kakšni so nadomestni leti in da referentu na okencu predlagate opcijo, ki vam ustreza. 

Primer: če je odpovedan povratni let v Ljubljano in naslednja dva dni ni nadomestnega leta v Zagreb je smiselno razmisliti o nadomestnem letu na okoliška letališča kot so Zagreb, Trst, Treviso, Graz, Dunaj. Naša agencija Počitnice.si vam bo v primeru, da letite nazaj na drugo letališče kot ste iz njega odleteli, uredila transfer do izhodiščnega letališča ali do doma. Zato je pomembno, da na  travel@pocitnice.si sporočite na kateri dan, številko poleta in uro poleta, imate nov letalski polet in če potrebujete transfer na letališče iz katerega ste odleteli.

V skladu z EU uredbo 261 je letalski prevoznik zavezan zagotoviti nov letalski polet, kar pomeni brezplačne letalske vozovnice in namestitve v hotelu. Nadomestnega poleta ne urejajo Pocitnice.si, ampak letalski prevoznik.

Mnogokrat se zgodi, da ni letalski prevoznik ne more nadomestnega poleta na isti dan, kot je bil rezerviran osnovi polet. V tem primeru vam mora letalski prevoznik brezplačno zagotoviti namestitev v hotelu. Če so hoteli zasedeni ali ga prevoznik ne more zagotovi, si sami rezervirate in plačate hotel. Večina letalskih prevoznikov povrne nočitev v hotelu kategorije 3*. Shranite tudi vse račune za hrano ali transferje, ki so vam nastali. 

Prosimo, da nam na email travel@pocitnice.si sporočite na kateri dan, številko poleta in uro poleta, imate nov letalski polet in če potrebujete transfer na letališče iz katerega ste odleteli.

Glede odpovedi ali zamud letov prevoznika Ryanair si lahko več preberete na: www.ryanair.com/gb/en/r/help/cancelled-rescheduled-flights

Kako uveljavljate odškodnino v primeru odpovedi ali zamude letalskega poleta ?

Potnik ima v primeru odpovedi letalskega poleta ali zamude letalskega poleta , ki je doljša od 3 ur, pravice po uredbi EU 261 do nadomestila (compensation). Več o pravicah potnikov si lahko preberete na naslednji povezavi v prilogi v slovenskem jeziku (klik do priloge).

Agencija Počitnice.si d.o.o. po veljavni EU zakonodaji za uveljavljanje nadomestila zaradi zamude leta ne more nastopati kot posrednik , zato je potrebno, da zahtevek vložite direktno pri letalskem prevozniku.

Zahtevek za nadomestilo (compensation) je lahko stroške, ki so potniki nastali ( prevoz, hrana, bivanje, transferji) in za nadomestilo zaradi zamude. Za stroške je potrebno shraniti račune. Prvi zahtevek za povračilo stroškov vlagajo Pocitnice.si pri letalskem prevozniki. Zato vas prosimo, da nam po zaključki potovanja, pošljete račune v enem mailu,pošljete na travel@pocitnice.si. Ko letalski prevoznik odobri povračilo, ga izplača direktno potniku. Zato nam ob tem, ko nam pošljete račune, posredujete tudi transakcijski račun na katerega se vrne odobreno povračilo in ime banke na kateri imate je odprt transakcijski račun.

V primeru, da letalski revoznik zavrne nadomestilo zaradi zamude leta, Pocitnice.si, v skaldu z EU zakonodajo, ne morejo nastopati kot posrednik v nadaljevanju postopka, zato v takšnem primeru predlagamo, da se je za nadaljevanje postopka obrnete na eno od mednarodnih podjetij za urejanje odškodnin zaradi zamud letov npr: https://www.airhelp.com/

Kdaj odškodnina potniku ne pripada ?

• če je bil o odpovedi leta obveščen več kot 14 dni pred predvidenim odhodom, 

• če je bil o odpovedi leta obveščen od 7 do 14 dni pred predvidenim odhodom in je letalski prevoznik ponudil nadomestni let, ki omogoča odhod največ 2 uri prej in prihod manj kot 4 ure pozneje kot po prvotnem voznem redu, 

• če je bil o odpovedi leta obveščen manj kot 7 dni pred predvidenim odhodom in je letalski prevoznik ponudil nadomestni let, ki omogoča odhod največ 1 uro prej in prihod manj kot 2 uri pozneje kot po prvotnem voznem redu. 

Primer: Letalski prevoznik tri dni pred predvidenim letom potnika obvesti, da bo odhod letala 30 minut prej kot po prvotnem voznem redu, prihod na končno namembno letališče pa 1 uro pozneje kot po prvotnem voznem redu. V tem primeru potnik ni upravičen do odškodnine. 

Uredba EU 261 se uporablja za: 

• potnike, ki odhajajo z letališča države članice EU in 

• potnike, ki odhajajo z letališča tretje države in so namenjeni na letališče države članice EU, če gre za letalskega prevoznika s sedežem v EU.

Primer: Če pride do zamude leta npr. iz Egipta ali Turčije v Ljubljano ali drugo europsko letališče in letalski prevoznik nima sedeža v EU, se uredba ne uporablja in potnik ni upravičen do odškodnine. 

Potniku v primeru  izrednih razmer odškodnina ne pripada

Letalski prevoznik ni dolžan potniku plačati odškodnine, če je odpoved leta posledica izrednih razmer, ki se jim ne bi bilo mogoče izogniti niti, če bi bili sprejeti vsi ustrezni ukrepi (zlasti v primerih politične nestabilnosti, ob neugodnih vremenskih razmerah, tveganjih, povezanih z varovanjem, nepredvidenih pomanjkljivostih, ki lahko prizadenejo varnost leta, in ob stavkah, ki prizadenejo delo letalskega prevoznika). Letalski prevoznik mora tudi v primeru izrednih razmer potnikom nuditi oskrbo, dva brezplačna telefonska klica/sporočili po telefaksu ali e-pošti ter brezplačno namestitev v hotelu in prevoz med letališčem in hotelom, če je to potrebno.

Kaj storiti, če letalski prevoznik zavrne zahtevek za povračilo odškodnine ali za določen let ne omogoča vložitev zahtevka ?

Od tu naprej žal ne moremo pomagati saj agencija Počitnice.si d.o.o. po veljavni EU zakonodaji za uveljavljanje nadomestila zaradi zamude leta ne more nastopati kot posrednik v nadaljevanju postopka, zato predlagamo, da se je za nadaljevanje postopka obrnete na eno od mednarodnih podjetij za urejanje odškodnin zaradi zamud letov npr: https://www.airhelp.com/ 

Odškodnina

Uredba v primeru zamude leta izrecno ne predpisuje odškodnine, vendar je Sodišče EU (v združenih zadevah C-402/07 in C-432/073) odločilo, da so tudi potniki, katerih let ima zamudo, upravičeni do odškodnine, če zaradi zamude prispejo na končno namembno letališče tri ure ali več po predvidenem prihodu. Višina odškodnine je določena v pavšalnem znesku in je odvisna od dolžine leta. Namen odškodnine je zagotoviti potniku povračilo škode zaradi nastalih nevšečnosti in ni povezana z dejansko škodo, ki je nastala potniku.

Odškodnina v primeru zamude leta